maandag 2 september 2013

Tips - Keelpijn :((

Heei Darlings, 

Ik ben gisteren met heel vele lieve mensen naar de Musical Sing- Along geweest. Dat was natuurlijk een echt feestje ! Wat een liefde en gezelligheid ! En zowat de longen uit mijn lijf gezongen ... wat misschien niet zo handig was aangezien ik vandaag zangles had. Dom, was ik heel even vergeten. En om toch het beste uit mijn stem gebruikte ik tips. Deze tips wil ik graag met jullie delen mochten jullie ook last van Keelpijn hebben.

* Waardoor ontstaat keelpijn ?
 
- Meestal is een ontsteking de boosdoener.
- Het kan ook ontstaan door overbelasting van de keel. V
eel praten of schreeuwen vormen een belasting voor uw keel en kunnen irritatie veroorzaken.
- Roken of een rokerige omgeving kunnen ook kwaad. 

* Wat valt eraan te doen ? 

  •  Koud drinken of een waterijsje wil de pijn wel eens verzachten. Ook zuigen op een dropje kan de pijn verlichten. Speciale zuigtabletten zijn niet nodig. Drop werkt net zo goed.
  •  Gorgelen met kamillethee of zout water smaakt niet zo lekker, maar bij sommige mensen helpt dit. U krijgt een juiste zoutoplossing als u in een glas warm water één theelepeltje zout oplost. Gorgeldranken uit de winkel werken niet beter, maar sommige mensen vinden ze minder vies smaken.
  •  Gun uzelf rust als u voelt dat u dat nodig heeft. Zeker als u koorts heeft en u zich niet lekker voelt. 
  •  Geeft uw stem rust, dus praat zo weinig mogelijk. Als u wel praat, praat dan gewoon en ga niet fluisteren.
  •  Als de pijn erg hinderlijk is, kan een pijnstiller helpen. Voorbeelden van pijnstillers zijn: paracetamolibuprofen,diclofenac of naproxen.
  • Voor de keelpijn is het heel handig om te gorgelen met zout water. Vul een glas met water en doe daar 2 schepjes zout bij. Roer dat en ga er dan mee gorgelen
  •  Een natte koude theedoek met daarom een dikke wollen sjaal om de nek, het slaapt niet lekker, maar je keelpijn was de volgende dag over.

    Hopelijk hebben jullie hier wat aan en word ik morgen wakker zonder keelpijn

    xoxo

2 opmerkingen:

  1. Hee!
    Ik wist niet dat jij een blog had! super leuk! Trouwens ik heb ook een blog! super leuk blog!
    xx dominique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heei,
      Haha dankje ! Ik wist ook niet dat jij een blog had xd
      Volgen duss hahaha
      xoxo

      Verwijderen