dinsdag 3 december 2013

Food - Pepernoten


Heei Darlings,

Het is al bijna SINTERKLAAS ! Wieeh ! Ik ben zo blij ! Zoals jullie weten ben ik een echte zoetekauw die enorm veel van pepernoten en schuimpjes houd. Dus wat ben ik blij dat er weer Pepernoten in de winkels liggen ! Maar wat is er nou leuker dan zelf pepernoten te maken ? Mijn moeder en ik maken ze soms ook wel eens en dan merk je toch wel dat de pepernoten die jezelf hebt gemaakt 1000x lekkerder zijn dan die van de winkel. Dus niet naar de supermarkt om Pepernoten te kopen, maar lekker zelf thuis aan de slag ! Heel veel bakplezier !


                                                                      


Eerst nog even een paar regeltjes:
1. Was je handen
2. Zorg dat je haar in een knot/ staart zit
3. Doe een short om, om vlekken te voorkomen

Wat heb je nodig voor een flinke bak vol ?
* 250 gr zelfrijzend bakmeel
* 125 gr donkerbruine basterdsuiker
* 100 gr koude harde boter
* 6 el melk
* 4 tl speculaaskruiden
* Snuf zout


Wat moet je doen ?

1. Verwarm de oven voor op 175 gr. (hetelucht)
2. Meng het bakmeel met de suiker, de speculaaskruiden en het zout.
3.Snij de koude boter in blokjes en voeg dit samen met de melk bij de droge ingrediƫnten.
4. Kneed er snel (eventueel met een keukenmachine) een samenhangend deeg van.
5. Bekleed een bakplaat met bakpapier.
6. Maak balletjes ter grootte van een knikker van het deeg en verdeel deze over de bakplaat.
7. Bak de pepernoten in ongeveer 25 minuten af in de oven.

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten