zaterdag 11 januari 2014

OMG ! - Lizzie Velasquez


Heei Darlings,

Vandaag een bijzondere Post. Ik ga het hebben over  Lizzie Velasquez. Sommige kennen haar wel. Ze wordt het lelijkste meisje van de wereld genoemd, ze werd gepest omdat ze anders was. Er werd haar gevraagd of ze de wereld een plezier zou willen doen en zelfmoord te plegen. Enkel omdat ze er anders uitzag, omdat ze 'niet normaal' was. Daar kon zij niks aan doen.  Ze is zo'n mooi mens, van binnen & van buiten. Ze heeft mijn enorm geïnspireerd. Ze bewijst dat 'de mens' mooi is, wat je ook hebt.Ze is prachtig ! En dat ga ik jullie laten zien.



Ze is 157,5 centimeter groot, maar weegt nog geen dertig kilo, veroorzaakt door een genetisch syndroom dat er voor zorgt dat ze alles kan eten en geen gram aankomt. Slechts twee andere mensen ter wereld lijden aan dezelfde aandoening, waar dokters nog maar bijzonder weinig over weten. De patiënten hebben bijna geen spiermassa, geen vet en hun gezichtsvermogen is aangetast. Lizzie is blind aan haar rechteroog. Maar opgeven doet deze vrouw nooit.Toen Lizzie op internet surfte, ontdekte ze een video van zichzelf op YouTube met de titel: 'World's Ugliest Woman'. Het filmpje had miljoenen views. Moet je nagaan, als je dat vindt. Een filmpje van jezelf op Youtube. Wie durft haar zoveel pijn aan te doen. 
Tijdens een uiteenzetting voor de non-profitorganisatie TEDx in Austin toonde ze op geheel eigen wijze over hoeveel moed en zelfrelativeringsvermogen ze in werkelijkheid beschikt. . 'Wanneer we vrede hebben met wie we zijn of hoe we er uitzien, trekken pestkoppen altijd aan het kortste eind. 'Ik ben wie ik ben door de doelen die ik aan mezelf stel, niet door mijn uiterlijk.'

Lizzie schreef ondertussen al twee bestsellers. Op deze site kom je meer te weten over alle projecten van deze uitzonderlijke dame.

Ze inspireert ondertussen miljoenen mensen, onder anderen mij. Ze is zo zelfverzekerd, zo mooi en sterk. Ik vind haar Prachtig !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten